fbpx

4 nejogínské triky, jak obelstít sám sebe a začít cvičit! Hlavně č. 4 je můj favorit

Už po několikáté mi na mysli vytane krásný obrázek toho, jak sedím na podložce a zcela uvolněně dýchám. Představuj si, jak pomalu a plynule cvičím, kolem hraje melodická hudba, voní vonné olejíčky, nic mě neruší a já si jen plynu. Nebo vidím samu sebe, jak běžím lesem, vítr mě hladí po tvářích a já nadechuji čerstvý jarní vzduch. Vše je zalité sluncem a je to čistá nádhera.

Vyruší mě náhlé zadrnčení tiskárny, zvonění telefonu od vedlejšího pracovního stolu a hovor kolegy, který je evidentně v časovém pressu. Všude kolem bzučí open office jako úl a já mám najednou stažený krk a chci utéct zpátky do toho lesa, kde jsem před chvílí šťastně nadechovala vůni listí. Těším se domů až si udělám odpolední pohodičku a svou představu převedu na skutečnost.

Otevírám dveře našeho bytu a za nimi vidím mého manžela, jak s úsměvem od ucha k uchu přivrtává nové předsíňové skříňky. Všude se válí nářadícelý byt se proměnil ve vizi post-apokalyptického světa. Z klidné pauzy nic není a ani na cvičení není čas. Celé odpoledne uklízím a umývám, přerovnávám, dekoruji a snažím se tu apokalypsu trochu zvrátit. Večer padnu do postele a vítám spánek.

Ať už máte doma povinnosti jakékoli – děti, úklid, rodiče apod., je důležité najít si i čas na sebe…

…a ty hezké představy o tom, jak budete mít chvilku jen pro sebe zrealizovat. Jenže jak? Jak z toho ven, když ten čas a energii fakt nemám? Pokud se za celý den fakt nezastavíte, není nutné mít za to na sebe vztek. Někdy to tak prostě je.

Přesto mám já osobně zatím více dní, kdy tam tu chvilku pro sebe najít dokážu, ať už brzy ráno nebo pozdě večer. V takové dny na mě funguje pár triků, které si možná v žádné motivační nebo jógové knížce nepřečtete. A já se s Vámi o ně dnes podělím, protože, ač se mohou zdát místy absurdní, mě fungují!


1. Položte si podložku vedle postele nebo na hodně viditelné místo

Tohle je pro mě ten rozhodně největší hack ze všech! Prostě si vedle postele roztáhnu podložku, abych na ní každé ráno vstala nebo se na ní z postele doslova skoulela. Už se nemůžu vymluvit, že ji mám někde schovanou, nechce se mi ji roztahovat nebo na to nemám prostor v bytě. Stejně tak to mám i s roztaženou podložkou v obýváku. Mám ji roztaženou neustále (k vzteku mého manžela:).

„Tím, že ji vidím, stimuluji svůj mozek, abych na ni nezapomínala.“

Pokud podložku nemáte, doporučuji si nějakou podložku nebo kobereček na cvičení opatřit a rozložit na dobře viditelné místo, kde před ní nebude úniku!

2. Zahoďte myšlenky, že jdete cvičit

Moje mysl je někdy pěkná potvora. Běžně se mi děje situace, že když se rozhodnu cvičit (je důležité to slovo a představa, která při něm nastává!), už začínám mít tendence dělat všechno pro to, abych ani nezačala. Hned hledám výmluvy, proč dneska nemůžu. A tak se snažím svou mysl trochu obelstít, když ona hraje proti mně!

Co se mi osvědčilo, je metoda Mini Habits, tzv. metoda malých návyků, která tkví v tom, že pokud chcete něčeho dosáhnout, smrskněte svůj cíl do nesmyslně malého rozměru a u toho začněte. Tak se vaše mysl nebude předem hrozit toho, že to nedáte nebo hledat důvody, proč to nedáte, ale tím, jak nesmyslně jednoduché vaše rozhodnutí a cíl budou, nebude mít problém to přijmout a tím pádem i realizovat.

Zkuste to třeba podle mě: Chci si dnes zacvičit asi půl hodinu jógu. Místo abych se ladila na půl hodinové cvičení, řeknu si pro sebe, že si na podložku jen sednu a zavřu oči. To je můj cíl. Jen si chvíli pohodlně posedět a dát pár nádechů a výdechů v meditaci se zavřenýma očima. No, a když už tam tak sedím, tak proč bych se ještě chvilku neprotáhla? A najednou je z toho ta slibovaná půlhodinka. Je to tak trochu blafovaná s vlastní myslí.

3. Oblékněte se do sportovního oblečení

Jaké nosíte doma oblečení? Já mám většinou nějaké pohodlné kalhoty a tričko. Dost často letí po práci podprsenka do prádla jako první. Ta svoboda! Znáte to?:) Moje domácí oblečení rozhodně není sport friendly a cvičit se v něm moc nedá. Válet na gauči ale jednoznačně! Proto jsem před pár lety začala používat tento trik: přijdu domů a z pracovního oblečení se hned oblékám do sportovního.

A pak v něm třeba celý den ležím na gauči 😀 Úplně s klidem a netrápí mě to. Velice často se ale stane, že díky tomu, že jsem nachystaná, hned vyběhnu do parku nebo se postavím na podložku. Nedám své mysli možnost sáhnout pro výmluvu tipu: musela bych se oblékat, nemám co na sebe, nevím co si obléct do toho počasí apod. Když se bez přemýšlení obléknu hned jak se vysvléknu, výmluva se nedostaví a já prostě jen poslušně jdu.

4. Připravte sami sobě odměnu!

Je to zcela nedietní, zcela nefitness a neslučuje se to s žádným cvičebním doporučením nebo plánem, ale na mě to funguje geniálně! 

Když všechno ostatní selže, je třeba vytáhnout silnější kalibr! Tím je u mě ODMĚNA za výkon. Buď si nachystám na kuchyňskou linku nějakou dobrůtku za odměnu, nebo si nechám v létě chladit v lednici můj oblíbený ovocný birell, který hnedka po doběhnutí vypiju. Taky si ráda dám pivko ještě v parku na lavičce u řeky:)

Ať už se rozhodnete motivovat sebe k pohybu jakkoli, je to skvělé! Já jsem se dlouho srovnávala s knihami a radami na internetu a šla proti sobě, protože jsem na jejich základě nabyla přesvědčení, že to tak dělat nemůžu. Že si nemůžu vytvořit motivaci podle sebe a vlastní pravidla. Ale pokud mi to funguje, proč to nepoužít? Díky tomu mě pohyb dnes baví a užívám si ho.

Tak ať se Vám podaří dobře sami sebe obelstít a začít cvičit. Protože pohyb by měl být radost a svoboda. Ne utrpení a drill. Více o mém příběhu si můžete přečíst tady >>>

Jsem jógová lektorka, životní optimistka, tak trochu rebelka a tvůrkyně přístupu Jóga pravdivosti. Učím lidi, že jóga je pro všechny - bez ohledu na konfekční velikost, pohlaví, věk nebo způsob stravování! Více o mě si můžete přečíst tady >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Objevte TIPY PRO VAŠE ZAČÁTKY S JÓGOU!

    Začínáte s jógou a nevíte si rady? Nevíte co si vzít na první lekci? Zajímá Vás jestli jógou zhubnete? Objevte PŘÍRUČKU ZAČÍNAJÍCÍHO JOGÍNA, ve které se dozvíte 12 nejčastějších odpovědí a rad na otázky, které jógové nováčci na začátku mívají.

  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • This error message is only visible to WordPress admins

    Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

    There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

    Error: No posts found.

    Make sure this account has posts available on instagram.com.

    Error: admin-ajax.php test was not successful. Some features may not be available.

    Please visit this page to troubleshoot.