fbpx

Jóga a těhotenství – jak to vnímám já

V pátek jsem psala článek o tom, jaké vlivy a strachy ke mě díky těhotenství doléhají. Což je často vyčerpávající. Nicméně nechci věřit tomu, že je těhotenství pruda, jak se obecně doslýchám – tam mě píchá, tam mě bolí, neohnu se k nohám atd., ale že je to fakt krásné období v životě ženy. I když někdy ty nálady stojí za to 😀

Protože mě chuť cvičit a být aktivní v posledních měsících neopouští, věnuji se cvičení pravidelněji než kdy dříve. Začala jsem znovu po 1. trimestru chodit běhat. Což se mnohým zdá všelijaké, ale mě je po tom úžasně. Běh je pro mě nejlepší čistič hlavy. Meditace v pohybu.

Stejně jako jóga, která se díky těhotenství zase vrátila do pravidelných kolejí.

Přesto, když jsem se snažila získat informace, jestli je to s cvičením v těhotenství ok, našla jsem jen velkou změť různých protichůdných názorů a doporučení. Někde se dočtete, že je to zaručeně prospěšné, jinde, že radši ne, pokud jste před těhotenstvím vrcholově nesportovali. Doktorka se k tomu radši nevyjadřuje, protože co by kdyby…

Svou jógovou praxi jsem upravila s větším důrazem na pozice zaměřené na spodní polovinu těla a taky na oblast ramen. Ta mi poslední dobou ráda tuhnou. Cvičím hodně pozice na otevírání pánve, protahování kyčlí, třísel a uvolňování beder. Hodně praktikuji dýchání do spodní části břicha.

Upravila jsem si Pozdrav slunce bez pozic na břiše. Vynechávám taky hluboké záklonové pozice, kde se intenzivně protahuje přední strana břicha a taky hodně exponované twisty. Necvičím ani obrácené pozice jako je svíčka nebo stoj na hlavě (který miluju).

Jóga v těhotenství má svá určitá specifika. Některé pozice prostě nemám potřebu cvičit.

Obecně platí, že všechny výše uvedené pozice by se v těhotenství cvičit neměly. Platí taky zásada neubližování – tedy neubližovat sami sobě a svému tělu, takže cvičte s rozumem a taky s důrazem na to, co Vám to Vaše tělo říká. Pokud i jakákoli jiná pozice není ok, přeskočte ji, vynechte, jděte do ní pomaleji nebo si ji upravte tak, abyste se v ní cítili dobře.

Aby si mohly zacvičit v pohodě domova i ostatní těhulínky, vytvořila jsem online domácí lekce Gravid jógy, které jsme natočili ve spolupráci s portálem GYMBEE. Jsou to 3 asi půl hodinová videa GRAVID JÓGY, která jsou určená pro cvičení v každém trimestru, ale dají se volně kombinovat a každé z nich lze cvičit vlastně kdykoli 🙂

Na portálu Gymbee ale nenajdete jen jógu. Najdete tam lekce posilování, tance a sebeobranu konče. Dokonce jsou tam skvělé videa meditací, což je za mě naprostá pecka! Všechna videa stojí jen 200,- Kč na měsíc. Za mě je to, když si vezmete cenu za lekci jógy (běžně kolem 150,- Kč), prostě super. Celý koncept mě osobně velmi oslovil tím, jak je zaměřený hlavně na ženy a jak komplexní výběr lekcí tam najdu.

Pokud máte ohledně cvičení obavy, dejte na vlastní pocit. Zkuste to zlehka a pokud se budete cítit dobře, můžete zkoušet dál. Jóga se v těhotenství obecně doporučuje, ale jak je známo, jógových stylů je spoustu a třeba cvičit Bikram jógu v těhotenství si fakt představit nedokážu a rozhodně bych ji nikomu nedoporučila.

Jakákoli pohybová aktivita, je v těhotenství z mého pohledu strašně důležitá. Nejen proto, že se protáhnete a rozhýbete tělo, ale hlavně kvůli psychickému stavu. Ten můj je někdy jak na vodě a já cítím, že kdybych seděla jen doma na gauči, že bych se brzy cítila pod psa, stresovala se a řešila, kde mě co píchne.

Jsem jógová lektorka, životní optimistka, tak trochu rebelka a tvůrkyně přístupu Jóga pravdivosti. Učím lidi, že jóga je pro všechny - bez ohledu na konfekční velikost, pohlaví, věk nebo způsob stravování! Více o mě si můžete přečíst tady >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Objevte TIPY PRO VAŠE ZAČÁTKY S JÓGOU!

    Začínáte s jógou a nevíte si rady? Nevíte co si vzít na první lekci? Zajímá Vás jestli jógou zhubnete? Objevte PŘÍRUČKU ZAČÍNAJÍCÍHO JOGÍNA, ve které se dozvíte 12 nejčastějších odpovědí a rad na otázky, které jógové nováčci na začátku mívají.

  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • This error message is only visible to WordPress admins

    Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

    There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

    Error: No posts found.

    Make sure this account has posts available on instagram.com.

    Error: admin-ajax.php test was not successful. Some features may not be available.

    Please visit this page to troubleshoot.